Kurum Kimliği ve Endüstriyel Reklam Uygulamaları

WMC Blog İbrahim Demirseren

Kurum kimliği bir şirketin en önemli yatırımı ve varlığıdır.

Günümüzde başarılı organizasyonlar oluşturmak,  kalabalıktan sıyrılarak satışları arttırmak ve uzun süreli müşteri mutluluğu, sadakati yaratmak, kurumsallaşma sürecini tamamlamış tüm firmaların ortak hedefi haline gelmiştir. Kurum kimliği ve marka imajı oluşturmanın, bunu akıllara sokmanın ve korumanın en etkili yollarından birisi ise markanın ve logonun son kullanıcıya mümkün olduğu kadar sık, standart ve kaliteli bir biçimde sunulmasıdır.

Endüstriyel reklam uygulamaları kapsamında yer alan şube, bayi tabelaları, iç mekan dekorasyonları, ürün sergileme stantları, şirket araçları giydirmeleri, bina cephelerinde yer alan giydirmeler, fuar ve tanıtım toplantıları salon giydirmeleri ise kurum kimliği çalışmalarının en güçlü ve maliyet olarak avantajlı alanıdır.

Endüstriyel reklam uygulamalarından beklenen önemli getiriler, işletmenizi tanımlaması, yerini işaretlemesi ve işletmenizin imajını doğru bir şekilde iletmesidir ancak iletmesi gereken en önemli mesaj, ne sattığınız veya ne hizmet verdiğinizdir. Bu gerçekleşmeden hedeflenen ciroların yakalanması mümkün değildir.

İşletmeniz hakkında halka ilk izlenimi verecek olan dış mekan uygulamalarınızı düşünün. Markanız ve sunduğunuz ürünler, hizmetler hakkında çok şey söylemelidir,  bu nedenle tasarımı tutarlı ve kaliteyi yüksek tutmak çok önemlidir. Onlara sokaktaki sessiz satış elemanınız olarak bakmalısınız,  daha çok insanı içeri çekebilirseniz, o zaman daha çok satış yaparsınız. Bu konuda yapılan birçok araştırmanın raporları, yatırım getirisi en yüksek olan ve işletmenizin, markanızın reklamını yapmanın en etkili yolu olarak dış mekan uygulamalarını belirtir.

Yine  iç mekan dekorasyonlarınızın, ürün sergileme stand  ve dijital baskı mesajlarınızın tasarımları ve görünümü ile de tutarlı olmalısınız. Dış mekan endüstriyel reklam uygulamalarınız ideal olarak daha dikkat çekici olmalıdır,  iç uygulamalarınızın ise amaçlarına uygun olarak onlar kadar dikkat çekici olması gerekmeyecektir. Burada verilmesi gereken hedef mesaj güvenilirliğiniz, profesyonelliğiniz, ne kadar organize olduğunuz, kalitenizdir.  Ve bu mesajlar satın alma isteğini teşvik etmelidir.

Konu satışlarınızı artırmaya gelince,  endüstriyel reklam uygulamalarınızdaki kalite ve küçük ayrıntıların ne kadar önemli olduğunu ve bu uygulamaların hepsinin işletmenizin nasıl algılandığına katkısını unutmayın. 

İbrahim Demirseren / ARED Genel Sekreteri